ბოლო რამდენიმე წლის განმავლობაში ბევრი კამათობს ვებ საიტის მთავარი გვერდის მნიშვნელობის შესახებ. ვებ საიტის შექმნა მთავარი გვერდის გარეშე სჯობია თუ მასთან ერთად.
ინტერნეტში ნავიგაციის მრავალფეროვნებიდამ გამომდინარე, ზოგისთვის საკამათოა, რამდენად ნახულობს ვიზიტორი ვებ საიტზე შესვლისას მთავარ გვერდს. სოციალური მედიის რეკლამებიდან გადასვლისას, რომლებიც პირდაპირ მიემართება თქვენს ლენდინგ გვერდზე ან ბლოგის სტატიების ბმულებზე, ხალხი მარტივად უვლის გვერდს ვებ საიტის მთავარ გვერდს და ასე სტუმრობს თქვენს ვებ საიტს.
მიუხედავად ამ ყველაფრისა, გეტყვით, რომ თქვენი მთავარი გვერდი მაინც ძალზე მნიშვნელოვანია.
თუ თქვენი საქმიანობისთვის ვებ საიტის დამზადება გჭირდებათ, დაგვიკავშირდით: 591 01 11 40
შესაძლებელია, მთავარი გვერდი არ იყოს თქვენი ვებ გვერდის ყველაზე მომგებიანი სივრცე, თუმცა სწორად შემუშავების შემთხვევაში, თქვენი საწყისი გვერდი ნამდვილად არის თქვენი საიტის ყველაზე ძლიერი ნაწილი.
ახლა ბევრად უფრო ადვილია ხალხის პირდაპირ თქვენი გაყიდვების ან ლენდინგ გვერდებზე მოზიდვა. მაგრამ თუ ჩვენ რაიმე ვისწავლეთ მომხმარებელთა მოგზაურობის შესახებ, ეს ისაა, რომ პირდაპირ გაყიდვის გვერდზე მათი გადაგზავნა ნამდვილად არაა საუკეთესო გზა, თუკი ნამდვილად გვინდა მათი მოპოვება და შენარჩუნება.
იფიქრეთ ამაზე. რამდენად ხშირად ყიდულობთ რაიმეს მყისიერად მას შემდეგ, რაც მოხვდებით გაყიდვების ან პროდუქტის გვერდზე? სავარაუდოდ, რომ საკრედიტო ბარათის მონაცემების შეყვანამდე მცირედით იკვლევთ და ათვალიერებთ ვებ საიტს. და ეს კვლევა იწყება ამ კომპანიის მთავარ გვერდით.
მთავარი გვერდი მნიშვნელოვან როლს ასრულებს
თქვენი ვებსაიტის მთავარი გვერდი ძალიან მნიშვნელოვანია – ის ქმნის საფუძველს თქვენი ბიზნესის ნდობის ფაქტორისთვის.
მთავარი გვერდი უნდა იყოს მრავალფუნქციური თქვენი მარკეტინგის საქმიანობაში. ის არ ჰგავს გაყიდვების ან კონტაქტის გვერდს, რომლებსაც მხოლოდ ერთი მიზანი აქვთ. მთავარი გვერდი რომ ნამდვილად ეფექტური იყოს, მან მინიმუმ ეს 3 რამ უნდა გააკეთოს კარგად:
- განმარტოს თქვენი პროდუქტი და მისი სარგებელი
- მოიპოვოს ნდობა
- მიანიშნოს გზები
შესაძლოა, მთავარ გვერდზე არ შესრულდეს გაყიდვა, თუმცა შესაძლებელია, შეწყდეს. თუ ვინმე ნახავს თქვენს მთავარ გვერდს და ვერ გაიგებს რას აკეთებთ ან არ მოეწონება ის, რასაც ხედავს, ნაკლები შანსია, რომ ეს მომხმარებელი შეინარჩუნოთ.
თქვენი საწყისი გვერდი უნდა იყოს მკაფიო, ლაკონური და პროფესიონალური. თქვენდა საბედნიეროდ, არსებობს რამდენიმე საკითხი, რისი გაკეთებაც ყველას შეუძლია ვებ საიტის მთავარი გვერდის ოპტიმიზაციისთვის.
გამოიყენეთ ეს 4 რჩევა, რათა თქვენი მთავარი გვერდი გადაიქცეს საიტის მარტივი გვერდიდან მძლავრ ბიზნეს ინსტრუმენტად.
1. შესანიშნავი დიზაინიც ვერ გადაარჩენს ცუდ ტექსტს
როდესაც პირველად ქმნით ვებ საიტის მთავარ გვერდს, ნამდვილად მაცდურია, რომ მთლიანად იყოთ ორიენტირებული იმაზე, თუ როგორ გამოიყურება ის. გასაგებია – ლამაზი გარემოს მქონე მთავარი გვერდი არა მხოლოდ ეხმარება ხალხს თქვენი საიტის ნავიგაციაში, არამედ ის თქვენს კომპანიას უაღრესად პროფესიონალურად წარმოაჩენს.
მიუხედავად იმისა, რომ ორივე ეს სიმართლეა, მთავარი გვერდის ასლი ნამდვილად არის ის, რასაც ნამდვილად უნდა დაუთმოთ დრო.
ამის გასაგებად, უნდა გახსოვდეთ, რა არის თქვენი მთავარი გვერდის # 1 ამოცანა: თქვენი პროდუქტის სარგებელის წარმოჩენა. როგორც არ უნდა ეცადოთ, დიზაინი ამას ვერ გააკეთებს, ისევე როგორც ასლი.
საწყისი გვერდი შეიძლება იყოს თქვენი ვებ საიტის მამოძრავებელი ძალა, ასე რომ, რა საკვირველია გსურთ, რომ ის კარგად გამოიყურებოდეს. მაგრამ უნდა გახსოვდეთ, რომ გარეგნობას მნიშვნელობა არ აქვს, თუკი მომხმარებელი ვერ გაიგებს, რატომ უნდა შეიძინოს აუცილებლად თქვენი პროდუქტი.
ამისათვის თქვენ უნდა გაერკვეთ, თუ როგორ უნდა წარმოაჩინოთ თქვენი პროდუქტი მაცდუნებელი გზით. რომელი ასლი გჭირდებათ თქვენს ვებგვერდზე, რომელსაც ხალხს წაიკითხავს და იტყვის: ”მე უნდა ვიყიდო ეს!”
StoryBrand– ის დამფუძნებლის, დონალდ მილერის მცირე რჩევაა, რომ არა მხოლოდ თქვათ რას აკეთებს თქვენი ბიზნესი ან პროდუქტი, არამედ განსაზღვროთ პრობლემა, რომელსაც თქვენ მოაგვარებთ.
წმინდა, ლაკონური მთავარი გვერდის ასლის შესანიშნავი მაგალითია TurboTax.
3 მოკლე წინადადებაში, TurboTax-ის ასლი საშუალებას გაძლევთ ზუსტად გაიგოთ ვინ არიან ისინი და რა პრობლემას ჭრიან: ”რეალური საგადასახადო ექსპერტები” მზად არიან დაგეხმარონ თქვენ იმდენად, რამდენადაც გსურთ.
ეს ასლი განმარტავს მათი სერვისის გამოყენების სარგებელს და არ შეიცავს შედარებით ქვემოთ მოცემულ მომხმარებლის ციტატებს და კმაყოფილების გარანტიებს გვერდზე, რომელიც ნდობის დამყარებას უწყობს ხელს.
ამ ვებსაიტს ასევე აქვს კარგი call to action-ი, მაგრამ ამაზე შემდეგ მოგვიანებით ვისაუბრებთ.
თუ შეგიძლიათ თქვენი მთავარი გვერდის ასლი გახადოთ ინფორმაციული, მკაფიო და მიმზიდველი, ის დიდ დახმარებას გაგიწევთ იმ გაყიდვების განხორციელებაში. ერთადერთი მნიშვნელოვანი დეტალი ისაა, რომ ამის გაკეთება სწრაფად უნდა შეძლოთ.
2. გამოიყენეთ 7 წამიანი ტესტი
თქვენი დიზაინით და ტექსტით, უნდა შეგეძლოთ მთავარი გვერდის კარგ პროექტად ქცევა. ამის გაკეთების შემდეგ,7 წამიანი ტესტის ჩატარების დრო დგება.
პროცესი მარტივია. შეარჩიეთ ნეიტრალური დამკვირვებელი, რომელიც არ იცნობს თქვენს საქმეს და აჩვენეთ თქვენი მთავარი გვერდი. იმისათვის, რომ მთავარმა გვერდმა ტესტი ჩააბაროს, მათ უნდა შეძლონ 7 წამში ან ნაკლებ დროში 3 რამის თქმა:
- რა არის თქვენი პროდუქტი და რა პრობლემას აგვარებს იგი
- რატომ უნდა აინტერესებდეთ მომხმარებელს
- რა გსურთ, რომ მათ გააკეთონ
ეს არის ის 3 რამ, რაც თქვენი მთავარი გვერდის დათვალიერებისას სასურველია, რომ მომხმარებელმა დაუყოვნებლივ იცოდეს და გაიგოს თქვენი ბიზნესის შესახებ.
თქვენ ძალიან შეზღუდული დრო გაქვთ მომხმარებლის ყურადღების მისაპყრობად და თქვენი ბიზნესის შესახებ ინფორმაციის გადასაცემად. ინტერნეტი დიდი სივრცეა და თუ თქვენს ვიზიტორებზე დაუყოვნებლივ არ მოახდენთ კარგ შთაბეჭდილებას, ის სხვაგან წავა.
2020 წლის ბოლოს ჩატარებულმა კვლევებმა აჩვენა, რომ ადამიანები, საშუალოდ, 15 წამზე ნაკლებ დროს ატარებენ ვებსაიტზე. იმისათვის, რომ ნამდვილად ეფექტური იყო, უმჯობესია მიზნად ისახავდე ამ დროის ნახევარში მათი ყურადღების მიპყრობას.
თუკი სათქმელს 7 წამში გადასცემთ, დარჩენილ წამებში ისინი გადაწყვეტენ, რამდენად სანდო ხართ.ხოლო თუ ისინი 15 წამის განმავლობაში დარჩებიან, მაშინ გეცოდინებათ, რომ საკმაოდ კარგი შანსი გაქვთ ახალი მომხმარებლის მისაღებად.
3. განსაზღვრეთ თქვენი აუდიტორია
როდესაც ქმნით თქვენს მთავარ გვერდს და წერთ ასლს, მნიშვნელოვანია გაითვალისწინოთ თქვენი იდეალური მომხმარებელი.
ვებსაიტის ნახვა ნებისმიერ მსურველს შეუძლია რის გამოც კომპანიების უმეტესობა ცდილობს, მაქსიმალურად ფართო აუდიტორიისთვის იყოს მოსაწონი. თუ თქვენ შეგიძლიათ კარგი შთაბეჭდილება მოახდინოთ ფართო სპექტრზე, მეტი ალბათობაა, რომ გაყიდოთ ფართო სპექტრში. ასეა?
არასწირია.
თქვენ არ უნდა ეცადოთ ყველასთვის მიყიდვა. თქვენ უნდა გაყიდოთ სამიზნე აუდიტორიაზე, მომხმარებლის სეგმენტზე.
როგორ გააკეთოთ ეს? და როგორ მოარგოთ ეს თქვენს მთავარ გვერდზე?
დამწყებებმა, ზუსტად უნდა იცოდეთ ვინ არის თქვენი იდეალური მომხმარებელი. თქვენ უნდა იცოდეთ მათი იმედები, ოცნებები, შიშები, მტკივნეული წერტილები და ინტერესები. მას შემდეგ, რაც ამ ყოვლისმომცველ ინფორმაცია მიიღებთ, მაშინ ზუსტად გეცოდინებათ, როგორ მიაღწიოთ მათ.
თქვენს აუდიტორიაში გარკვევის უფრო ფართო მიზანი ისაა, რომ თქვენ შეგეძლებათ ამ ცოდნის გამოყენება შეტყობინებების შექმნისას.
გადავხედოთ რამდენიმე მაგალითს:
Wicked Reports, მომსახურება, რომელიც ეხმარება ბიზნესს ოპტიმიზაცია გაუწიოს რეკლამის დანახარჯს და მაქსიმალური ROI-ს მიღებას, ნამდვილად კარგი საწყისი გვერდი აქვს. იმიტომ რომ მათ ზუსტად იციან ვისზე ყიდიან: ელექტრონული კომერციის მარკეტერებს.
თუ თქვენ ხართ ელექტრონული კომერციის მარკეტერი, რომელიც გარკვეულ დახმარებას ეძებს ლიდის წარმოებასა და შეძენასთან დაკავშირებით, მაშინვე გაიგებთ, რომ იპოვნეთ სწორი ადგილი. ასლი მყისიერად გიჩვენებთ პრობლემის მოგვარების გზას და მათ მიერ შემოთავაზებულ გადაწყვეტილებებს. ყველაფერი მათი მთავარი გვერდის პირველ ნაწილშია მოცემული.
ბოლო, თუმცა არანაკლებ მნიშვნელოვანი – მათ აქვთ დახვეწილი, მაგრამ ეფექტური მოძრავი კადრი: მოკლე ვიდეო, სადაც ვიღაც მუშაობს კლავიატურაზე. ეჭვგარეშეა, ვის უმიზნებს Wicked Reports და ისინი საქმეს კარგად აკეთებენ ეფექტური შეტყობინებების გადმოცემით.
კიდევ ერთი მაგალითი
კიდევ ერთი მაგალითია პოპულარული ფიტნეს კომპანია Peloton.
Peloton-ის ასლი ზუსტად არ ასახავს იმას, რასაც ისინი აკეთებენ, მაგრამ ის გვპირდება, რომ მათი ველოსიპედის შეძენა საშუალებას მოგცემთ “დაიწყოთ თქვენი მიზნებისკენ სწრაფვა.” თუ თქვენ გაქვთ რაიმე შეკითხვა იმის შესახებ, თუ რას აკეთებს ის, სლაიდერი პასუხობს ყველა ამ კითხვას და აჩვენებს ფორმაში მყოფ ადამიანებს, რომლებიც იყენებენ მათ პროდუქტებს სავარჯიშოდ.
Peloton-ი სამიზნედ ირჩევს ადამიანებს, რომელთაც სურთ, ჩადგნენ ან შეინარჩუნონ ფორმა. მათი ვიზუალი ძალიან ბევრს აკეთებს იმ სურათის შესაქმნელად, რომელშიც მათი პოტენციური მომხმარებლები აღმოჩნდებიან, თუ გამოიყენებენ მათ პროდუქციას.
Peloton-ი პირველ რიგში იყენებს თავის ასლს, რათა ყურადღება გაამახვილოს იმაზე, რისი გაკეთებაც მათ მომხმარებლებს სურთ: დაიწყონ თავიანთი ფიტნეს მიზნების განხორციელება.
4. აირჩიეთ პირველადი Call to Action-ი
ბოლო, თუმცა არანაკლებ მნიშვნელოვანია, დარწმუნდეთ, რომ თქვენს ვებ საიტზე ნამდვილად კარგი CTA (მოწოდება მოქმდებისკენ) გაქვთ.
CTA არის თქვენი მთავარი გვერდის ყველაზე მნიშვნელოვანი ნაწილი, რადგან ის ასრულებს მთავარ მიზანს: მიუთითებს გზას. და დიახ, ჩვენ ვგულისხმობთ მხოლოდ ერთ კარგ CTA-ს.
ამის მიზეზი არის კონფლიქტური შეტყობინებების საშიშროება. თუ თქვენ გაქვთ ლამაზი მთავარი გვერდი, სადაც ზუსტად არის ნათქვამი, რატომ უნდა იყიდოს ხალხმა თქვენი პროდუქტი ან შეუერთდნენ თქვენს ბიზნესს, უკანასკნელი რისი გაკეთებაც გსურთ, არის მათი დაბნევა იმის შესახებ, თუ რა უნდა გააკეთონ შემდეგში.
აქ მოცემულია რამდენიმე კარგი CTA, რომელიც შეგიძლიათ გამოიყენოთ თქვენს ვებ გვერდზე:
- ლიდის მაგნიტი
- რეგისტრაცია / გაწევრიანება
- ქვიზი ან გამოკითხვა
- დემოს / საცდელის დაწყება
შეამჩნევდით, რომ ღილაკი „შეიძინე ახლავე“ ამ სიაში არ არის შეტანილი. ეს იმიტომ, რომ უმეტესი ბიზნესის შემთხვევაში მისი მთავარ გვერდზე გამოტანა არც ისე სახარბიელოა. თქვენი მთავარი გვერდის მიზანი არა გაყიდვა, არამედ მომხმარებლის ინფორმირება და მათი ნდობის მოპოვებაა. ამიტომ, უკეთესი იქნება თუ აქ რაიმე უფასოს შესთავაზებთ ან გააკეთებინებთ. მოდით, ჩვენს ზემოთ მოყვანილ მაგალითებს გადავხედოთ
Turbotax
TurboTax-ის შემთხვევაში, მათი CTA არის “დაიწყეთ უფასოდ”. აქ მათი საკვანძო სიტყვა, რომელსაც ხალხი დააწკაპუნებს, არის “უფასო”.მეორეს მხრივ, Wicked Reports-ს გვთავაზობს არჩევანს. თქვენი სახელისა და ელ ფოსტის ჩაწერის შემთხვევაში, იღებთ 3 წუთიან დემო ვიდეოს იმის შესახებ, თუ რისი მიღწევა შეგიძლიათ რეალურად მათი პროდუქტით. ეს არის დემოს ან საცდელი ვერსიის დაწყების უფრო მარტივი ვერსია და ის ამავდროულად სრულიად უფასოა მომხმარებლისთვის. ამრიგად, მომავალში Wicked Reports-ს შეუძლია, თქვენს მიერ მიწოდებული ინფორმაციის საფუძველზე, მიზანშ ამოგიღოთ და შემოთავაზებები გამოგიგზავნოთ.
Peloton
შეამჩნევთ, რომ პელოტონი გამონაკლისია ამ წესისა. მათ არა მხოლოდ ორი CTA აქვთ, არამედ ერთ-ერთი მათგანია ველოსიპედის შეძენა. შეამჩნევთ, რომ პელოტონი გამონაკლისია ამ წესისა. მათ არა მხოლოდ ორი CTA აქვთ, არამედ ერთ-ერთი მათგანი ველოსიპედის შეძენაა. მათ მეორე CTA კი არის უბრალო ხალხის წამახალისებელი, რომელიც მათ კომპანიის კატალოგისა და ფასების დათვალიერებას სთავაზობს. რატომ აკეთებს ამას პელოტონი? Peloton-ს უკვე იმხელა ნდობა აქვს საზოგადოებაში, რომ ხალხი მათ მთავარ გვერდზე თუნდაცც ფასების გასაგებადაც სედის. მათ ასევე აქვთ კიდევ ერთი CTA, რომლებშიც სხვადასხვა გმირის კადრებით ჩანს. პოტენციურ მომხმარებელთა უმეტესობამ იცის რა არის Peloton – კომპანიას არ სჭირდება, ხალხს ბევრი რამ ასწავლოს მათი პროდუქტის შესახებ. მათი ბიზნესის ყველაზე დიდი დაბრკოლება არის პროდუქტის ღირებულება. ამიტომ მათი CTA ადამიანები მყისიერად ფასებისკენ ამისამართებს. ეს სტრატეგია მათთვის მუშაობს, მაგრამ ეს არ ნიშნავს, რომ ყველასთვის გამოდგება. საუკეთესო პრაქტიკაა CTA-ს გამოყენება ხალხის ინფორმირებისა და მათთვის რაიმეს შეთავაზებისთვის.
იყავი მოქნილი
ეს 4 რჩევა დაეხმარება ყველას, შექმნას გამორჩეული მთავარი გვერდი თავისი ვებ საიტისთვის, მაგრამ, ამავდროულად, კიდევ ერთი რამ უნდა იცოდეთ. მთავარი გვერდი მუდამ ერთნაირი არ უნდა იყოს. იმისდა მიხედვით, თუ რა ეტაპზეა თქვენი ბიზნესი სასიცოცხლო ციკლში, შეიძლება მთავარ გვერდზე სულ სხვა რამე დაგჭირდეთ, ვიდრე 3 თვის წინ. იქნება ეს თქვენი პროდუქტის შესახებ ძირითადი ინფორმაციის ჩამოყალიბება, როგორიცაა Wicked Reports თუ (ერთ დღეს) ხალხის ყიდვაზე წახალისება, Peloton-ის მსგავსად. თქვენს მთავარ გვერდს ყველაფრის გაკეთება შეუძლია. უბრალოდ უნდა იცოდეთ როდის დგება ცვლილებების შეტანის დრო. ამიტომ მთავარი გვერდი ძალიან მნიშვნელოვანია – მას შეუძლია გააკეთოს ყველაფერი, რაც იმ დროს თქვენს ბიზნესს სჭირდება. ასე რომ, თქვენი ბიზნესის საჭიროებების შეცვლისას, თქვენი მთავარი გვერდიც უნდა შეიცვალოს. პირველად ქმნით მთავარ გვერდს თუ მეასედ აახლებთ მას, ეს რჩევები ყოველთვის დაგეხმარებათ მის ოპტიმიზაციაში, უფრო მეტი მომხმარებლის მისაღებად და შენარჩუნებისთვის. ამის შემდეგ თქვენ მხოლოდ დაჯდებით და უყურებთ თქვენს ვებსაიტს, რომელიც მეტ ლიდს გამოიმუშავებს და მეტს გაყიდის.
Add comment